
Autor: Leonardo Padura
Kategoria/cykl: Kryminał, sensacja, thriller
Typ okładki: Twarda
Stron: 608
Wydawca: NOIR SUR BLANC
Rok wydania: 2022
Cena: 69,00 zł
Ocena:
Kategoria/cykl: Kryminał, sensacja, thriller
Typ okładki: Twarda
Stron: 608
Wydawca: NOIR SUR BLANC
Rok wydania: 2022
Cena: 69,00 zł
Ocena:
OPIS WYDAWCY !
Pod koniec maja 1939 roku w hawańskim porcie cumuje transatlantyk ''St. Louis''. Na jego pokładzie są Żydzi, którtm udało się uciec z Trzecią Rzeszą. Jednak władze kubańskie tylko nielicznym pozwalają zejść na ląd. Pozostałych statek odwozi z powrotem do Europy, prosto w koszmar Holokaustu.
Amsterdam, lata czterdzieste XVII wieku. Młody Żyd pragnie uczyć się malarstwa, ale zabrania mu tego religia. Mimo to Eliasz Ambrosius, świadomy, że naraża się na klatwę współwyznawców, dostaje się do pracowni samego Rembranta. Potem jednak, zmuszony do opuszczenia Zjednoczonych Prowincji, trafia na ziemie polskie i staje się kronikarzem asystenckich programów, jakich dopuszczali się Kozacy i Tatarzy. W czerwcu 2008 roku w Hawanie Mario Conde, ekspolicjant usiłujący zarobić na handlu bibliofiskimi białymi krukami, rozmawia z nastoletną emo. Dziewczyna prosi, by odszukał jej zaginioną przyjaciółkę, także emo, zafascynowaną filozofią Fryderyka Nietzschego, a szczególnie ideą śmierci Boga. Z początku nastawiony sceptycznie, detektyw zagłębia się w świat młodzieżowych subkultur oraz poznaje ludzi, których nie dotknęła wszechobecna na Kubie nędza.
Co łączy te wątki ? W sferze materialnej - zaginione dzieło Rembranta, które przed wybuchem II wojny światowej zdobiło jedną ze ścian domu żydowskiej rodziny Kamińskich w Krakowie. W warstwie światopoglądowej - dzieje ''heretyków'', czyli ludzi, którzy są gotowi przeciwstawić się zarówno Bogu, jak i szeroko rozumianej władzy, byle tylko uratować własną wolnośc, która dla nich jest kwintesencją człowieczeństwa.
Pod koniec maja 1939 roku w hawańskim porcie cumuje transatlantyk ''St. Louis''. Na jego pokładzie są Żydzi, którtm udało się uciec z Trzecią Rzeszą. Jednak władze kubańskie tylko nielicznym pozwalają zejść na ląd. Pozostałych statek odwozi z powrotem do Europy, prosto w koszmar Holokaustu.
Amsterdam, lata czterdzieste XVII wieku. Młody Żyd pragnie uczyć się malarstwa, ale zabrania mu tego religia. Mimo to Eliasz Ambrosius, świadomy, że naraża się na klatwę współwyznawców, dostaje się do pracowni samego Rembranta. Potem jednak, zmuszony do opuszczenia Zjednoczonych Prowincji, trafia na ziemie polskie i staje się kronikarzem asystenckich programów, jakich dopuszczali się Kozacy i Tatarzy. W czerwcu 2008 roku w Hawanie Mario Conde, ekspolicjant usiłujący zarobić na handlu bibliofiskimi białymi krukami, rozmawia z nastoletną emo. Dziewczyna prosi, by odszukał jej zaginioną przyjaciółkę, także emo, zafascynowaną filozofią Fryderyka Nietzschego, a szczególnie ideą śmierci Boga. Z początku nastawiony sceptycznie, detektyw zagłębia się w świat młodzieżowych subkultur oraz poznaje ludzi, których nie dotknęła wszechobecna na Kubie nędza.
Co łączy te wątki ? W sferze materialnej - zaginione dzieło Rembranta, które przed wybuchem II wojny światowej zdobiło jedną ze ścian domu żydowskiej rodziny Kamińskich w Krakowie. W warstwie światopoglądowej - dzieje ''heretyków'', czyli ludzi, którzy są gotowi przeciwstawić się zarówno Bogu, jak i szeroko rozumianej władzy, byle tylko uratować własną wolnośc, która dla nich jest kwintesencją człowieczeństwa.